fbpx

 

Wat wij doen om u (en onszelf) gezond en veilig te houden.

Onze winkel is gewoon open volgens de openingstijden die u van ons gewend bent. De diensten die wij aanbieden kunnen wij ook nog steeds blijven doen, maar we hebben hierin wel aanpassingen gemaakt. Zo zijn in onze onderzoeksruimte de optometristen en de klant gescheiden door een scherm, hebben wij op uw verzoek beschermende handschoenen en mondkapjes aan, houden wij 1,5 meter afstand indien het werk dat toelaat en doen we nog veel meer om u en ons veilig te houden.

REGISTREREN BIJ BINNENKOMST

Op advies van het RIVM vragen wij al onze bezoekers zich te registreren indien zij naar onze winkel komen. Deze registratie wordt 14 dagen bewaard en helpt de GGD met het “bronnen en contact onderzoek”
Wij vragen u vriendelijk dit in te vullen bij binnenkomst in de winkel, indien u al weet wanneer u naar de winkel komt, kunt u deze registratie op voorhand al invullen. U vindt het formulier hier: Registratieformulier

GEEN TWIJFEL, VERKOUDEN = NAAR HUIS!

We hebben met elkaar afgesproken dat we elke ochtend voordat we naar de winkel komen contact hebben met elkaar over hoe wij ons voelen. We gaan alleen werken als we ons top-fit voelen. Een snotneus, hoesten of verkouden? Dan blijven we thuis!
Deze strenge regels hanteren is de enige manier om u de geruststelling te kunnen geven dat u veilig naar ons winkel kunt komen.

WIJ KUNNEN U VRAGEN EEN GEZONDHEIDSVERKLARING IN TE VULLEN

U zult begrijpen dat ons beroep als opticien valt onder de contactberoepen, een contactlenscontrole, optometrisch onderzoek of het bijstellen van uw bril kan niet op 1,5 meter afstand. We zullen er voor zorgen dat ons contact binnen de 1,5 meter zo kort mogelijk is, zodat er sprake is van “vluchtig contact”.
Wilt u op voorhand de gezondheidsverklaring invullen zodat wij weten dat u helemaal gezond bent? U vindt deze hier: Gezondheidsverklaring

BESCHERMING. AANGEPAST AAN DE SITUATIE

We hebben diverse beschermingsmiddelen in huis. Van een mondkapje of handschoenen tot een volledige kap voor ons gezicht. We zullen deze middelen inzetten waar ze nodig en doeltreffend zijn. U kunt zich voorstellen dat handschoenen en een mondkapje bij het kortstondig bijstellen van een bril voldoende is, terwijl een volledige kap echt noodzakelijk als we op verzoek van een huisarts naar een ontstoken oog moeten kijken. Door onze ervaring met schoon, veilig en hygiënisch werken kunnen wij perfect inschatten wat we wel en niet veilig kunnen doen.

ALLEEN SAMEN MET U.

We horen het overal: “alleen met z’n allen gaat dit lukken” en dat geldt natuurlijk ook in onze winkel. Wij kunnen er alles aan doen om u en onszelf veilig te houden, maar dit werkt alleen als u met ons mee helpt.
Wij vragen u dan ook de instructies van ons op te volgen en samen met ons dit allemaal mogelijk te maken.
Zo kan het zijn dat wij u vragen om even buiten te wachten of om even ergens in de winkel plaats te nemen, zodat wij ruimte voor iedereen kunnen maken. Ook in onze winkel geldt de 1,5 meter-regel.
Ook vragen wij u om niet zelf brillen en zonnebrillen te gaan passen zonder dat wij u kunnen helpen, in verband met het schoonhouden van de brillen is dit helaas niet mogelijk. Heeft u vragen over onze werkwijze? Laat het ons weten.

AANPASSINGEN IN DE WINKEL.

Bij alle persoonlijk afspraken, aanpassingen en beschermingsmiddelen hebben we ook de nodige zaken in de winkel aangepast. Zo staan er op de balie schermen en hebben we ook op onze adviestafels schermen staan. Deze schermen kunnen we verplaatsten en inzetten waar ze op dat moment nodig zijn. Wij hebben onderzocht dat deze flexibele opstelling het meest veilig en effectief is. We kunnen dus continue de winkel naar de juiste situatie aanpassen. Iedere bril die gepast is wordt apart gehouden en schoongemaakt voordat deze terug de winkel in gaat, wij vragen dus van u dat u de aanwijzigingen van ons in de winkel opvolgt met het passen van een mooie nieuwe bril of zonnebril.

Verzoek om uw medewerking

Hierbij een vriendelijk verzoek om uw medewerking. Bent u verkouden, moet u hoesten en/of niezen, heeft u koorts of voelt u zich niet fit, verzoeken wij u vriendelijk om NIET naar de winkel te komen. U brengt hiermee onze klanten en onze andere bezoekers, alsmede ook ons personeel in onnodig gevaar voor besmetting. 

Gezien onze plicht om als (Optometrische) zorgverlener beschikbaar te blijven kunnen wij ons werk niet uit blijven voeren als we ziek worden.

Bedankt voor uw medewerking.

LAATSTE AANPASSINGEN OOGMETING

Met de hulp van Multimate de Groot hebben we de laaste aanpassingen gedaan aan onze oogmeetruimtes. Met deze aanpassing kunnen wij op een veilige manier oogmetingen uitvoeren, we kunnen dus weer gewoon afspraken aannemen voor oogmetingen. Uiteraard zullen wij in de winkel de 1,5 meter regel handhaven en verzoeken wij u onze aanwijzingen en aanpassingen op te volgen. Bij drukte kunnen we u dan ook verzoeken om buiten de winkel te wachten totdat wij het weer verantwoord vinden en de veilgheid van iedereen in onze winkel kunnen garanderen.
Alle veiligheids regels van onze overheid en het RIVM zijn van kracht in onze winkel.

Ik heb een afspraak, gaat deze nog door?

Ja, uw afspraak gaat gewoon door. Indien wij denken dat een afspraak niet door kan gaan zullen wij direct met u contact opnemen. We hebben een lijst met voorzorgsmaatregelen waar wij ons aan zullen houden en deze zullen we met u doornemen. Op deze manier kunnen we een veilige omgeving creëren voor u en ons.
Mogelijk zullen vragen een gezondheidsverklaring in te vullen, u kunt deze ook alvast op voorhand invullen via Gezondheidsverklaring
U hoeft bij een afspraak geen registratieformulier in te vullen.

Ik ben ziek / verkouden / niet fit en ik heb een afspraak in de winkel.

Zolang het verstandig is om open te blijven en het mag van de overheid zullen wij afspraken blijven maken. Dit is natuurlijk alleen mogelijk als onze klanten ook hun eigen verantwoording nemen. Ons personeel neemt alle mogelijke maatregelen om een veilige omgeving voor onze klanten en ons zelf te creëren, maar dit lukt alleen met uw medewerking.

Bent u ziek, verkouden of heeft u koorts? Maak dan een nieuwe afspraak en blijft u thuis.

Ik heb nieuwe lenzen nodig.

Indien u nieuwe lenzen nodig heeft kunt u deze natuurlijk bestellen. Deze kunt u op alle gebruikelijke manieren bestellen via onze WhatsApp, email, SMS, telefonisch en ook in de winkel. Uw bestelling kunt u in de winkel afhalen, maar zoals u van ons gewend bent kunnen wij dit ook thuis afleveren of via de pakketdiensten naar u versturen.

Onze gegevens:

WhatsApp: 0186612739
SMS: 0642500149
email: info@vdham.nl

Ik wil graag mijn bril laten afstellen, mag ik langskomen?

Dat kan natuurlijk, we hebben een aantal stappen in onze werkwijze ingebouwd om dit veilig te kunnen doen. We zullen voordat we de bril afspassen uitvoerig onze handen wassen en ook als we klaar zijn zullen we dat weer doen. Tijdens het afpassen en bijstellen van de bril kunnen wij, op uw verzoek, handschoenen en een mondkapje dragen. Uw bril wordt ultrasonisch gereinigd voordat wij deze weer aan u teruggeven. 

Mijn bril is kapot, mag ik langskomen voor een reparatie?

U bent van harte welkom. We zullen voordat we de bril repareren uitvoerig onze handen wassen en ook als we klaar zijn zullen we dat weer doen. Uw bril wordt ultrasonisch gereinigd voordat wij deze weer aan u teruggeven. 

Ik heb een rood en pijnlijk oog, mag ik langskomen?

In verband met de huidige ontwikkelingen betreffende het Corona virus, willen wij u vragen om eerst telefonisch contact met ons op te nemen, voordat u naar de winkel komt. Hierdoor kunnen onze optometristen inventariseren hoe ernstig het probleem is. Het uitgangspunt is dat wij u natuurlijk gewoon kunnen zien in de winkel en u een goed advies geven, door u eerst te bellen kunnen wij kijken welke extra maatregelen wij moeten nemen om u te helpen in de winkel.
U kunt ons ook een bericht sturen met het verzoek dat wij u terug bellen, dit proberen we dan zo snel mogelijk te doen.

Onze gegevens:

WhatsApp: 0186612739
SMS: 0642500149
email: info@vdham.nl

Mijn lenzen zijn op, moet ik nu een controle afspreken?

U bent natuurlijk niet verplicht om een controle af te spreken. Indien u zeker weet dat u geen klachten heeft en het zicht is prima, is er natuurlijk niets op tegen om de controle een keer over te slaan en de lenzen voor de komende periode te bestellen. Bij twijfel kunt u natuurlijk het beste een afspraak maken, we hebben onze aanpassingen gemaakt om gezond en veilig een controle te kunnen doen.

Privacy Voorkeuren

Privacyreglement

Indien je gebruik maakt van onze website en je bent akkoord gegaan met ons Privacyreglement, bewaren wij de instellingen van je computer om de volgende keer te controleren of je onze voorwaarde gelezen hebt.

cookie om te controleren of je akkoord bent gegaan, (verplicht bij gebruik van de website!)